Logo 3B-krant.nl


'Ons diner was zo gespannen dat we na het eten alle rust die we in ons hadden van het dagje genieten al kwijt waren'.  Foto: Elysium
'Ons diner was zo gespannen dat we na het eten alle rust die we in ons hadden van het dagje genieten al kwijt waren'. Foto: Elysium (Foto: Gerrit van Loon)

Muizen in restaurant van Elysium

Door Gerrit van Loon

Wellnessresort Elysium aan de Kooilaan heeft afgelopen week een ongediertebestrijdingsbedrijf ingeschakeld na klachten over een muizenplaag. "Niet 1, niet 2, maar een stuk of 5 liepen er in het restaurant."

Bleiswijk - Een bezoeker die een uitgebreide klacht over het restaurant indiende, wenst Elysium helemaal geen negatieve publiciteit toe. Integendeel. "Omdat ik er nog steeds naartoe zou gaan ondanks de muizen in het restaurant. Maar mijn klacht werd niet serieus genomen en ik kreeg het antwoord dat ze er wat aan gaan doen. Het enige wat ik wilde was een kleine compensatie in verband met het diner dat echt heel vervelend was op deze manier."

Schrikken

Wat gebeurde er precies bij hem en zijn partner toen ze vorige week dinsdag voor een lekker dagje ontspanning richting Bleiswijk togen? "Omstreeks 20:00 uur wilden wij een hapje gaan eten. In het buitenrestaurant kwamen we er na de reeds gemaakte bestelling (2x tapasschotel) achter dat het er krioelde van de muizen. Niet 1…niet 2 maar wel een stuk of 5. Dit werd na een opmerking weggelachen door de serveerster. Je kunt beter muizen hebben dan spinnen".

Niet gewend

"De aanwezigheid van de muizen zorgde ervoor dat mijn vrouw zo snel mogelijk weg wilde uit het restaurant. Het eten werd naar binnen geschrokt en de fles wijn zo snel mogelijk leeg gedronken. Dit betreur ik ten zeerste, omdat we juist bij jullie komen om in alle rust te kunnen genieten van een dagje ontspanning. Ons diner was zo gespannen dat we na het eten alle rust die we in ons hadden van het dagje genieten al kwijt waren. En nog niet te spreken over de tientallen muggen die het nodig vonden om mijn vrouw compleet lek te steken. Kortom: wij hebben een zeer nare ervaring na ons bezoek bij jullie. Dit zijn we absoluut niet gewend, omdat wij al jaren graag hier komen ontspannen", schrijft de bezoeker.

Bestrijding

Dat het bonnetje zonder enige sympathie of begrip voor de situatie onder zijn neus werd geschoven, vond hij heel erg slordig. Hester van den Bos van International Wellness Resorts, reageert namens Elysium op de situatie. "Wij hebben hygiëne en service hoog in het vaandel staan. Er wordt in Elysium periodiek ongedierte bestreden, ook omdat het resort in een natuurgebied ligt. Na deze klacht hebben we dat bedrijf direct ingeschakeld. Hopelijk blijven de muizen weg."

6 reacties
Meer berichten